Ako schudnúť po novom roku vďaka pohybu?

Cvičenie vo fitku

V minulom článku som vám dala niekoľko rád, ako naštartovať chudnutie pomocou stravy. V tomto článku vám ukážem, ako schudnúť po novom roku vďaka pohybu. Dozviete sa príklady rôznych cvičení, ktoré budete stíhať aj počas každodenného zhonu.

Chudnutie po novom roku a najlepšie pohybové aktivity

K chudnutiu pohyb neodmysliteľne patrí. Pomáha nám zvýšiť kalorický výdaj, a nielen to. Cvičením tiež aktivujeme svalovú hmotu a vďaka tomu zvýšime aj bazálny metabolizmus, pretože svalová hmota spotrebováva v pokoji viac energie.

A nielenže vám pohyb pomôže schudnúť, ale je tiež veľmi dôležitý pre vaše zdravie. Cvičením môžete znížiť riziko obezity, osteoporózy, srdcových ochorení a mnoho ďalších chorôb. Tiež vám môže pomôcť odbúrať stres. Pri cvičení telo produkuje endorfíny (“hormóny šťastia”), ktoré v nás vzbudzujú pocit šťastia.

DÔLEŽITÉ: Nezabudnite po cvičení doplniť hodnotné a potrebné bielkoviny. Vhodným doplnkom je Blendea SUPERPROTEIN, ktorý obsahuje 61,7 g rastlinných bielkovín v 100 gramoch zmesi. 

Vyživuje športom namáhané svaly, regeneruje kĺby a šľachy a na rozdiel od iných rastlinných proteínov nenafukuje a skvelo chutí. 

Blendea Superprotein

 

Každý pohyb sa počíta, aj tých niekoľko minút denne

Ak ste časovo vyťažení, nie je to dôvod, prečo zavrhnúť cvičenie. Nemusíte totiž denne tráviť niekoľko hodín vo fitku, aby ste schudli. Stačí vám akákoľvek fyzická aktivita.

Pracujete v meste? Jazdíte MHD? Skúste si ráno privstať a ísť jednu či dve zastávky pešo. Bývate v paneláku? Choďte po schodoch a nepoužívajte výťah. Chodíte každý deň pre pečivo do neďalekého obchodu autom? Choďte pešo. Aj tento druh pohybu sa ráta.

A ak chcete urobiť pre svoje telo viac, čítajte ďalej. Odporučím vám niekoľko druhov cvičení, ktoré zvládne skutočne každý. Tých pár minút totiž určite máte, možno ich iba nedokážete nájsť.

Používajte schody miesto výťahu

Vymeňte výťah za schody a urobíte niečo dobré pre svoje zdravie

 

Tipy, ako začať s nenáročným, každodenným pohybom

Ak plánujete cvičiť pravidelne a iba s cvičením začínate, nepreháňajte to. Zo začiatku sa pohybu venujte 1 až 2 dni v týždni, ideálne 30 až 40 minút zvýšenej tepovej frekvencie.

Pri športovaní nezabúdajte dodržiavať pitný režim, ktorý je veľmi dôležitý.

Ďalej nezabúdajte strečovať. Mnoho ľudí na túto aktivitu zabúda, čo je zle. Strečing zlepšuje ohybnosť, znižuje riziko úrazu, udržiava pružnosť svalov a tiež uvoľňuje celé telo.

Ale opäť – všetkého veľa škodí. Každý naťahovací cvik by mal trvať okolo 10-15 sekúnd a nemal by vám spôsobiť bolesť. Ak bolesť pociťujete, prestaňte.

 

VIDEO: Ak neviete, ako sa správne natiahnuť, tú máte tip, ako na to doma za 20 minút.

 

Vhodná strava pred a po cvičení

Mali by ste jesť 60-120 minút pred tréningom, aj keď je toto číslo veľmi individuálne. Jedlo by malo byť bohaté na bielkoviny a ani sacharidov sa báť nemusíte.

Tuky sa naopak snažte obmedziť, pretože ich trávenie je najdlhšie a môže spôsobiť pomalšie trávenie ostatných živín.

Príkladom jedla pred cvičením môže byť:

Jesť by ste mali približne 60-120 minút po cvičení a jedlo by malo obsahovať sacharidy, ktoré sú dobre stráviteľné, a bielkoviny. Hodnotné rastlinné bielkoviny získate užívaním Blendey SUPERPROTEIN.

Ihneď po cvičení si môžete dať proteínový nápoj. Po nejakej dobe po tom, čo odcvičíte, je vhodné si dať napríklad:

Ľahká večera po cvičení

Po tréningu je vhodné ľahšie jedlo – napríklad losos s grilovanou zeleninou

 

Intenzívne aj menej náročné druhy cvičenia

Ak potrebujete odporučiť nejaké cvičenie, pokračujte v čítaní.

Druhy cvičenia som rozdelila do rôznych skupín a som si istá, že si každý vyberie to, ktoré je pre neho to pravé. Nájdete tu cvičenia, ktoré môžete skúsiť aj pokiaľ ste časovo vyťažení, a tiež cvičenia, ktoré vám zaberú nejaký ten čas.

Ak nejaké vyskúšate a nebude vám vyhovovať, vyskúšajte iné. Máte tu niekoľko možností a je veľmi dôležité, aby vás cvičenie bavilo. Preto si nájdite to pravé pre vás.

 

Ako chudnúť v zime?

Klasické fitko, ktoré nájdete v každom meste

Ak viete, že po práci budete mať hodinu voľna, vezmite si ráno do tašky športové oblečenie a vydajte sa z práce rovno do fitka. Takmer v každom meste nejaké to fitko nájdete. A ak neviete čo a ako, vydajte sa tam so svojím kolegom alebo kolegyňou. Vo dvojici sa to ťahá lepšie.

Ale pozor, pred prvou návštevou by ste si mali pripraviť plán, ako máte vlastne cvičiť. Ak totiž nezaradíte správne cviky, môžete naopak v určitých častiach tela zosilnieť. Pri chudnutí je dobré zaradiť medzi cviky aj jazdu na rotopéde či behací pás. Sú to tzv. aeróbne cviky a mali by ste sa im venovať asi 20 minút.

UŽITOČNÉ ČÍTANIE: Ak ste vo fitku ešte neboli, neviete ktoré si vybrať a čo presne budete robiť, pomôže vám užitočný článok Ako nájsť najlepšie fitko a neriadiť sa reklamou?

Cvičenie vo fitku

Pred návštevou fitka si naplánujte, ako budete cvičiť

 

HIIT (High intensity interval training) pre zvýšenie tepovej frekvencie a rýchle chudnutie

HIIT, alebo vysoko intenzívny intervalový tréning, je jedna z efektívnych metód, ako rýchlo spáliť kalórie a naštartovať metabolizmus.

HIIT vám zaberie iba 10 až 30 minút času. Preto sú výhovorky typu “nemám na cvičenie čas” bezpredmetné. Ďalšou výhodou je, že HIIT môžete robiť doma.

Tento typ cvičenia sa dá aplikovať na širokú škálu cvikov a podstatou HIIT je, že striedate intenzívne cvičenie s niekoľko sekundovým odpočinkom.

 

VIDEO: Tu je ukážka jedného tréningu, podľa ktorého môžete HIIT vyskúšať:

 

Beh je úplne zdarma, navyše behať môžete kdekoľvek a kedykoľvek 

Nemáte šancu sa dostať na rôzne lekcie cvičenia či do fitka, nemáte ani príliš veľa času a aj napriek tomu sa chcete hýbať? Vyskúšajte beh.

Jediné, čo k behu potrebujete sú správne topánky. Potom je to už len na vás. Ak chodíte neskoro večer z práce, privstaňte si, pusťte si vašu obľúbenú hudbu do slúchadiel a choďte si na 30 minúť zabehať.

Zo začiatku to hlavne prežeňte. Naopak, striedajte beh s rýchlou chôdzou alebo zvoľte iba rýchlu chôdzu a pozvoľna zrýchľujte.

ČÍTAJTE TIEŽ: Motivujúci rozhovor s profesionálnou bežkyňou Ivankou Záškvarovou

Ivanka Záškvarová pri behu

 

Skupinové tance podporia metabolizmus, a navyše si nájdete skvelý kolektív, ktorý vás namotivuje

Mnoho žien navštevovalo počas svojho života hodiny aerobicu. Aerobic obsahuje nielen prvky tanca, ale aj gymnastiky. Počas aerobicu sa síce zapotíte, ale mali by ste zvládnuť každú lekciu.

Aerobic má mnoho podôb:

A nielen aerobic je vhodný na chudnutie, ale aj zumba, twerk alebo port de bras sú skvelé tance, pri ktorých sa aj zapotíte.

Ak teda rady trávite večery so svojou kamarátkou, vyskúšajte spolu nejaké tanečné hodiny namiesto sedenia pri filme alebo pri poháriku vína.

 

Lyžovanie na čerstvom vzduchu je pre telo prirodzené a príjemné

Ak máte voľný víkend a neviete kam by ste sa vydali, skúste sa ísť lyžovať. Nielenže si užijete zábavu, ale tiež pre svoje telo niečo urobíte.

Pri lyžovaní posilňujete svaly na hornej časti tela, nohy a zadok.

Ale pozor, čas strávený čakaním na vlek sa do lyžovania nepočíta.

A ak ste zdatní lyžiari, zvoľte ťažsie zjazdovky. Na čiernej zjazdovke spálite zaručene viac kalórií ako na modrej.

Lyžovanie

Vyrazte v zime cez víkend lyžovať, užijete si pri tom kopec zábavy

 

Korčuľovanie na ľade ako nenáročný šport pre celú rodinu

Ďalším skvelým zimným športom je korčuľovanie na ľade. V dnešnej dobe ani nepotrebujete mať v okolí zamrznutý rybník alebo zimný štadión. V mnohých mestách nájdete počas zimy ľadovú plochu.

Pri korčuľovaní na ľade posilňujete mnoho svalov bez toho, aby ste zaťažovali kĺby a chrbticu. Predovšetký formujete stehná, zadok a tiež boky. Čo sú najmä ženské problémové partie.

 

Sánkovanie určite nie je iba pre deti 

Napadol sneh, máte doma deti a neďaleko vášho bydliska máte kopec? Tak to je skvelá správa! Vytiahnite sánky alebo boby a choďte sa s deťmi sánkovať.

Pri samotnom sánkovaní síce neschudnete, ale ak budete vybiehať často kopec, potom už áno. A ak do kopca vyveziete aj deti na sánkach, máte zaručené, že nejaké tie kalórie určite spálite. A navyše si užijete krásne strávený čas so svojimi najbližšími.

 

Ako chudnúť v lete?

Volejbal ako výborná tímová aktivita

Volejbal patrí medzi obľúbené letné športy. A nie je sa čomu čudovať, užijete si pri ňom množstvo zábavy a tiež spálite mnoho kalórií.

Pri volejbale posilňujete svaly na vašich rukách, nohách, zadku a tiež bruchu. A nielen to, vďaka piesočnatému povrchu, na ktorom sa volejbal hrá, je tento šport prospešný pre vaše chodidlá.

Takže ak máte v lete voľný víkend, bežte si ho s priateľmi určite zahrať.

 

Cyklistika pre zdravé spoznávanie okolia

Kto by nemal rád jazdu na bicykli? A v lete, keď je dlho svetlo, sa určite nejaká tá chvíľa na jazdu nájde. A ak nie, môžete na bickyli vyraziť napríklad do práce.

Jazdou na bicykli posilňujete všetky vaše svaly a tiež si zlepšujete vašu kondíciu. Výhodou cyklistiky je to, že ju môžete vykonávať takmer v každom veku a je vhodný aj pre tých, ktorí sú obézni.

Cyklistika je vhodná na chudnutie

Letné popoludnia môžete tráviť so svojím partnerom na bicykli

 

Inline korčuľovanie pre pevné nohy a zadoček

V lete vezmite s kamarátkou kolieskové korčule a pokecajte si spolu počas jazdy na nich. Určite sa zasmejete a bude vás to viac baviť.

Počas jazdy na inlinoch posilňujete svaly na nohách a zadku a zlepšíte si aj vašu kondičku.

 

Nenáročné a odpočinkové cvičenia

Jumping – aktivita, pri ktorej šetríte kĺby

Milovali ste ako malí skákanie na trampolíne? Potom je jumping určený pre vás.

Jumping, ktorý má pôvod v Čechách, tvoria dynamické skoky na trampolíne, ktoré sú sprevádzané hudbou. Pri jumpingu posilňujete svaly celého tela zábavnou formou. Tiež zlepšujete kardiovaskulárny systém a spaľujete kalórie.

ČÍTAJTE TIEŽ: Podrobný článok o jumpingu

 

Rychla chôdza ako najprirodzenejšia pohybová aktivita

Nemáte veľa času, ale máte doma psíka, ktorého chodíte niekoľkokrát denne venčiť? Skúste niekoľko minútové venčenie zmeniť na vaše každodenné cvičenie. Namiesto pomalej chôdze zvoľte rýchlejšie tempo a venčenie o niekoľko minút predĺžte.

Ak máte zároveň vo vašej blízkosti nerovný terén a kopec, vydajte sa tam. Kalórie spálite omnoho rýchlejšie. Touto rýchlou chôdzou urobíte niečo prospešné pre vaše zdravie, strávite čas na čerstvom vzduchu a zároveň sa vám váš miláčik poďakuje.

Prechádzka v prírode

Nemusíte behať, stačí vyraziť rýchlou chôdzou do prírody a kalórie spálite hneď 

 

Jóga, ktorú vrelo odporúčame. Je úplne úžasná a veľmi prospešná.

Ste vystresovaní z práce a chcete si počas cvičenia odpočinúť? Potom je jóga pre vás to pravé cvičenie. Jóga je spôsob, ako sa uvoľniť, naučiť sa počúvať svoje telo. Pri jóge odbúrate každodenný stres, zlepšíte kondíciu a tiež môžete schudnúť.

Na začiatok je určite lepšie navštíviť nejakú lekciu jógy v okolí, ale po nejakej dobe môžete jógu cvičiť aj v pohodlí domova.

 

Pripravili sme pre vás inštruktážne videá:

 

 

 

 

Domáce cvičenie v pokoji a bez nechcených pohľadov

Radi trávite čas doma a beh nie je pre vás? Nevadí, aj doma môžete cvičiť. Obrovskou výhodou cvičenia doma je to, že si určujete kedy a ako dlho budete cvičiť. Teda aj pokiaľ prídete z práce neskôr, ako ste zvyknutí, môžete jednoducho cvičiť kratšiu dobu alebo si ďalší deň privstať a zacvičiť si ráno.

Dúfam, že sa vám nejaký z mojich tipov zapáčil a vyskúšate ho.

A nezabudnite, že chudnutie nejde docieliť iba cvičením alebo stravou. Tieto dve veci musíte skĺbiť, aby ste mohli efektívne schudnúť.

A ako pri cvičení vydržať? Odmeňujte sa a nájdite si niečo, čo vás bude motivovať. Napríklad si kúpte pekné športové oblečenie, v ktorom sa vám určite bude cvičiť lepšie.

A určite myslite na svoje svaly, kĺby a šľachy, ktoré potrebujú kvalitný zdroj bielkovín po každej námahe.

Za nás jasne vedie Blendea SUPERPROTEIN, ktorý sme namiešali tak, aby vám pomáhal. 

Blendea Superprotein

 

Ohodnoťte článek

Pridajte komentár

XHTML: Môžete použiť tieto značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>