5 druhov diét, ktoré sa úspešne vracajú na scénu chudnutia

druhy diét

V súčasnej dobe existuje mnoho diét, ktoré sú medzi ľuďmi veľmi populárne. Objavujú sa diéty, ktoré sú pre naše telo zdravé, ale objavujú sa tiež diéty, ktoré nám môžu uškodiť.

Vybrala som pre vás 5 najpopulárnejších a bližšie vám ich predstavím. Ak budete čítať ďalej, dozviete sa ich výhody, účinky na chudnutie, ukážkový jedálniček a ďalšie podstatné informácie.

 

5 osvedčených diét, ktoré sa úspešne vracajú “na scénu chudnutia”

Paleo diéta – diéta založená na miliónoch rokov vývoja človeka

Ako prvá je tu Paleo diéta, pri ktorej zo svojho jedálnička vyradíte obilniny, strukoviny, pečivo a mliečne výrobky. Tiež by ste sa mali vyvarovať priemyselne spracovaným potravinám.

Obmedzujete pri nej príjem sacharidov, ako primárneho zdroja energie, a nahradíte ho zdravými tukmi. Jedálniček sa skladá z mäsa, rýb, zeleniny, ovocia, húb, olejov a vajec.

Veľkou výhodou Paleo diéty je rýchla strata tuku. Paleo diéta má na naše telo protizápalové účinky, a to predovšetkým vďaka rastlinným živinám prijímaných v ovocí, olejoch, orechoch a zelenine.

Paleo diéta je vhodná najmä pre diabetikov, pretože môže zvýšiť efektivitu inzulínu. Tiež sa vám môže zlepšiť hladina cholesterolu.

paleo dieta

Počas Paleo diety premýšľajte presne ako pračlovek. Mal prístup k McDonaldu, hotovým spracovaným potravinám a polotovarom? Nemal, a preto sú tieto potraviny úplne zakázané.

 

Váš jedálniček pri Paleo diéte môže vyzerať napríklad takto:

Pre vegetariánov môže byť ťažké dodržiavať túto diétu, keďže nejedia mäso a tiež sa ich jedálniček skladá z veľkej časti zo strukovín, ktoré táto diéta zakazuje.

Ak chcete dodržiavať Paleo diétu a byť zdraví, je dôležité dbať na príjem vitamínu D, ktorý je obsiahnutý v mliečnych výrobkoch, ktoré sú pri Paleo diéte vyradené. Tiež je tu riziko zvýšenia LDL, alebo “zlého” cholesterolu, pretože sa zaraďuje do jedálnička väčšie množstvo červeného a tučného mäsa.

Je Blendea SUPERGREENS vhodná počas Paleo diéty?

Áno, je. Blendea sa vyrába z usušených zelených superpotravín, ktoré sa melú na jemný prášok. Nedochádza teda k žiadnemu ochucovaniu, konzervácii či aromatizácii, a presne také by potraviny počas Paleo diéty mali byť.

blendea paleo dieta

 

Vegánska diéta – úplne vyradenie akýchkoľvek živočíšnych potravín a výrobkov z nich 

Pri vegánskej diéte sa stravujete iba potravinami rastlinného pôvodu. Vegáni odmietajú akékoľvek produkty, ktoré sú živočíšneho pôvodu.

Vegáni bývajú chudší a majú tendenciu mať nižšie BMI. Toto tiež môže vysvetľovať fakt, že niektorí ľudia začínajú dodržiavať vegánsku diétu z iných, než etických dôvodov. Vegánska diéta tiež býva viac efektívna na chudnutie než iné diéty. Vegánska diéta môže byť vhodná pre tých, ktorým hrozí diabetes.

Jedálniček vegánov sa skladá najmä zo sóje a sójových výrobkov, strukovín, zemiakov, orechov a semien, a samozrejme, z množstva ovocia a zeleniny.

vegánska diéta

Je úplne nezmyselné tvrdiť zaužívané klišé, že “vegáni nemajú poriadne čo jesť”. Jedálniček je enormne pestrý, iba je nutné dbať na maximálnu kombináciu surovín a dopĺňať látky, ktoré sa v rastlinnej strave bežne nevyskytujú.

 

Jedálniček vegána môže vyzerať takto:

Pri vegánskej diéte je mnoho rizík, ktorým sa musíte snažiť vyhnúť. Napríklad je tu riziko nedostatku vitamínu B12, vitamínu D, železa, vápnika a zinku v krvi. Preto je dôležité pri tejto diéte venovať dostatok pozornosti, aby ste prijímali dostatok všetkých živín a predovšetkým vitamínov.

Pre doplnenie vitamínov a minerálov si doprajte Blendeu SUPERGREENS, ktorá obsahuje chlorellu, spirulinu, mladú pšenicu, mladý jačmeň a malý kúsok mäty. Chlorella obsahuje vitamín B12, ktorý ľudia pri vegánskej diéte často postrádajú.

Je Blendea SUPERGREENS vhodná počas vegánskej diéty?

Áno, je. Neobsahuje žiadne živočíšne zložky, naopak, je plná látok pre vegánov nevyhnutných, hlavne aminokyseliny, omega mastné kyseliny, železo, vápnik a ďalšie.

blendea během veganské diety

 

Nízkosacharidová diéta – prísnejšia diéta, ktorá zakáže väčšinu obľúbených potravín

Nízkosacharidová diéta je zameraná na konzumáciu mäsa, vajec, zeleniny a mliečnych výrobkov. Konzumujú sa teda bielkoviny a tuky v zvýšenom množstve a obmedzujú sa sacharidy. Sacharidy sa prijímajú v množstve nižšom, ako je odporúčané.

Pri low carb diéte dochádza k väčšiemu úbytku váhy, najmä ak začínate držať túto diétu.

Pri nízkosacharidovej, low carb diéte, môže váš jedálniček počas dňa vyzerať napríklad takto:

 

Úbytok pri veľmi striktnej nízkosacharidovej (ketogénnej) diéte s takmer úplnym vylýčením sacharidov zo stravy je spočiatku naozaj veľmi rýchly, preto sa táto diéta tiež stala taká populárna. Ide ale najmä o stratu zásobného sacharidu glykogénu a telesnej vody.
Marika Králiková, nutričná špecialistka

 

low carb diéta

Na večeru si môžete dať steak s grilovanou zeleninou. Pozor ale na dressingy, sladké limonády a dezerty.

 

Marika Králiková dodáva, že v dlhodobom horizonte nebol zistený rozdiel medzi nízkosacharidovou diétou a inými diétami, pri ktorých sa znižuje príjem tukov.

Táto diéta má ale svoje negatíva, ktoré nie sú zanedbateľné. Môžete trpieť dlhodobou únavou, bolesťami hlavy, pocitom prázdneho žalúdka, zápchou a ženám môže tiež vynechávať menštruácia.

Opäť je teda dôležité sledovať príjem všetkých živín, aby nedošlo k deficitu, ktorý by mohol zanechať zdravotné následky na našom tele. Ľudia dodržiavajúci low carb diétu často trpia deficitom vitamínu C, pretože potraviny, ktoré obsahujú najviac vitamínu C, obsahujú mnoho sacharidov.

Príjem vitamínu C sa môže navýšiť, ak do svojho jedálnička zaradíte jahody, brokolicu, kapustu a papriku.

Je Blendea SUPERGREENS vhodná počas nízkosacharidovej diéty?

Počas nízkosacharidovej diéty sa všeobecne odporúča znížiť príjem sacharidov na cca 50 gramov na deň.

Jedna denná dávka Blendey obsahuje iba 0,62 g sacharidov, takže áno, je vhodná. Dbajte hlavne na znížený príjem sacharidov v bežných potravinách. blendea během nízkosacharidové diety

 

Whole30 diéta

Whole30 je nutričný reštart, ktorý trvá minimálne 30 dní. Cieľom Whole30 nie je primárne schudnúť, ale reštartovať organizmus, čo sa pozitívne prejaví aj na rýchlejšom odbúravaní tukov.

Po uplynutí 30 dní je na vás, či budete tento program dodržiavať aj naďalej alebo si potraviny v jedálničku prípadne upravíte.

Počas tohto nutričného programu Whole30 sa nesmie konzumovať žiadny pridaný cukor, alkohol, obilniny, strukoviny a mliečne výrobky. Ďalej sú zakázané karagény, glutamán sodný a siričitany.

Počas Whole30 diéty nepočítate kalórie. Mali by ste veriť svojmu pocitu hladu a mali by ste teda vedieť, kedy prestať jesť.

whole30

Aj počas Whole30 diéty sa zameriavate najmä na zeleninu a výborné jedlá z nej.

 

Počas tohto programu môže váš jedálniček vyzerať takto:

Program Whole30 vám môže pomôcť s mnohými chorobami, ktoré sú spojené so životným štýlom. Medzi tieto choroby patrí vysoký krvný tlak, diabetes, depresia, bolesti kĺbov a ďalšie ochorenia.

Je Blendea SUPERGREENS vhodná počas Whole 30 diéty?

Áno, samozrejme. Blendea je rýdzo rastlinná zmes najsilnejších zelených superpotravín a dopĺňa potrebné nutrienty aj počas diét, pri ktorých sa musíte niektorých potravín vzdať.

blendea během whole 30 diety

 

Bezlepková diéta – vyradenie inak každodenných potravín

Bezlepková diéta, ako už názov napovedá, nedovoľuje konzumáciu lepku. Je zakázané konzumovať potraviny obsahujúce pšenicu, žito, jačmeň.

Aj keď túto diétu dodržujú predovšetkým ľudia, ktorí lepok nemôžu zo zdravotných dôvodov, mnoho celebrít aj iných ľudí, ktorí lepok môžu konzumovať bez akýchkoľvek zdravotných komplikácií, začali túto diétu dodržiavať.

Diétológovia v lepku problém nevidia, takže ak nie ste celiatik alebo nemáte na lepok intoleranciu, je pre vás bezlepková diéta zbytočná.

Jedálniček počas bezlepkovej diéty môže vyzerať takto:

bezlepkový mrkvový chlebíček

Bezlepkový mrkvový chlebíček je skvelá voľba na raňajky.

 

Ak sa rozhodnete stravovať bezlepkovou diétou za účelom chudnutia, nie je dokázané, že budete úspešní. Avšak budete pravdepodobne jesť viac ovocia a zeleniny, takže budete žiť zdravšie a najskôr budete prijímať aj menej kalórií.

Ale pozor, nie všetko jedlo, ktoré je označené ako bez lepku, je zdravé. Môžete v ňom nájsť veľa cukru a tuku.

Ako u každej inej diéty, aj tu platí, že je treba dbať na vyvážený príjem všetkých živín. Napríklad ľudia, ktorí dodržiavajú bezlepkovú stravu, najčastejšie postrádajú vitamín B6 a B12, vitamín D a železo.

Je Blendea SUPERGREENS vhodná počas bezlepkovej diéty?

Áno, je. Blendea lepok neobsahuje. Vyrába sa z čerstvých mladých výhonkov jačmeňa a pšenice, ktoré žiadny lepok neobsahujú.

blendea během bezlepkové diety

 

V prvom rade zdravá strava a pravidelný pohyb. Diéty držte, až keď základné metódy zlyhajú.

Diéty sú rôznorodé. Ak vás nejaká diéta láka, je vždy najlepšie poriadne si naštudovať ich princíp. Ďalší krok by mal byť vyhľadanie prípadných rizík, ktoré vás môžu postihnúť, a starostlivo zvážiť, či je diéta pre vás vhodná.

Ak trpíte rôznymi zdravotnými problémami, tento krok je pre vás veľmi dôležitý. Ak by ste si neboli istí, či je diéta pre vás vhodná vzhľadom na vaše zdravotné problémy, nebojte sa kontaktovať svojho lekára a prekonzultovať to s ním.

Klikni a objednaj supergreens

 

Najobľúbenejšie vegánske recepty na blogu Blendea

Dávno je preč klišé, že sa vegáni musia v niečom obmedzovať. Pozrite sa, aká pestrá je vegánska kuchyňa a čo všetko sa dá bez mäsa a živočíšnych tukov či mlieka vytvoriť. Použitím produktov Blendea posilníte zdravotné benefity a urobíte pre svoje zdravie správny krok.
Orechovo-figové guličky
Mrkvová pomazánka na desiatu aj pre významnú návštevu
Špaldové vafle nasladko i naslano
Avokádový tataráčik so štipkou koriandru

 

Ohodnoťte článek

Pridajte komentár

XHTML: Môžete použiť tieto značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

NOVÝ PRODUKT

BLENDEA
SUPERPROTEIN

Zaobstarajte si kvalitný zdroj rastlinných bielkovín so superpotravinami.

Zistiť viac