Hormonálna joga je prospešná pre ženy i mužov, tu sú cviky pre jednoduchý začiatok 🧘‍♀️🧘‍♂️

Hormonálna joga

VIDEO PRE ZAČIATOČNÍKOV: Lektorka Denisa Pahrová ukazuje základné cviky hormonálnej jogy. 

Trápia vás potiaže pri menštruácii alebo zmeny nálad? Máte znížené libido? Ste diabetik? Odpovedali ste si na niektorú z tých otázok kladne? Tak čítajte ďalej, hormonálna joga vám totiž môže pomôcť.

 

Čo je hormonálna joga?

Ako napovedá názov, hormonálna joga má za cieľ balancovať hormóny v ľudskom tele. Hormonálna joga obsahuje prvky klasických odvetví jogy. Môžete pri nej naraziť na cviky z Kundalini jogy, Hatha jogy aj tibetskej techniky cirkulácie energie.

Hormonálna joga, ktorej autorkou je Dinah Rodrigues, obsahuje 3 zostavy: pre ženy, pre mužov a pre diabetikov.

Ak sa chcete dozvedieť viac, môžete si kúpiť knihu o Hormonálnej jogovej terapii od jej zakladateľky Dinah Rodrigues.

Dinah Rodrigues - Hormonální jógová terapie

 

V čom nám pomôže hormonálna joga?

Hormonálna joga reguluje hormóny v tele, ktoré ovplyvňujú náš vzhľad a tiež spánok. Depresia môže byť spájaná s hormonálnou imbalanciou, ktorú môže joga zlepšiť. Počas hormonálnej jogy sa naučíte lepšie dýchať. Osvojíte si dychové techniky, ktoré vám môžu pomôcť pri stresových situáciách.

Hormonálna jogová terapia tiež pomáha endokrinnému systému, teda žľazám s vnútornou sekréciou, aby fungoval tak, ako má.

Sedíte každý deň v práci pri počítači? Máte strach, že vás čoskoro postihne syndróm karpálneho tunela? Potom začnite cvičiť hormonálnu jogu, pri ktorej posilňujete predlaktie a tiež stimulujete body na zápästí. Cvikmi, ktoré sú obsiahnuté v zostavách teda predchádzate syndrómu karpálneho tunela.

Hormonálna jogová terapia pomáha aj pri mnohých ďalších veciach, ako napríklad:

 

Hormonálna nerovnováha

S hormonálnou nerovnováhou sa stretávajú predovšetkým ženy. Ale tiež mužov môže trápiť hormonálna nerovnováha.

Hormonálna rovnováha je dôležitá pre naše správne trávenie a psychickú spokojnosť. Medzi príznaky hormonálnej nerovnováhy patrí priberanie na váhe, únava, depresie a potenie.

Aby ste udržali svoju hormonálnu rovnováhu v poriadku, môžu vám pomôcť tieto potraviny:

  1. avokádo
  2. maca
  3. spirulina
  4. chia semienka
  5. bataty

TIP: Blendea SUPERGREENS, ktorá obsahuje spirulinu, chlorellu, zelený jačmeň a mladú pšenicu, môže pomôcť udržiavať vašu hormonálnu rovnováhu.

Neobsahuje lepok, cukor ani laktózu. Detoxikuje organizmus a obmedzuje pocit únavy.

SUPERGREENS účinky

 

VIDEO: 4 potraviny pre správnu hormonálnu rovnováhu, vysvetľuje Květka

 

Pre koho nie je hormonálna joga vhodná?

Hormonálna joga nie je vhodná, ak ste tehotná žena alebo ste po operácii. Ďalej by ste nemali cvičiť, ak máte rakovinu pŕs či osteoporózu v pokročilej fáze. Ak máte vážne psychické problémy, tak by ste tiež nemali cvičiť hormonálnu jogu.

Pri zvýšenej funkcii štítnej žľazy alebo pri zvýšenom vnútroočnom tlaku je potrebné konzultovať s lektorkou, či sú pre vás všetky cviky vhodné. Pri zápale stredného ucha alebo pri problémoch so srdcom je treba konzultovať s lektorkou, či sú pre vás všetky cviky vhodné.

Taktiež ak trpíte endometriózou, ktorá je zapríčinená hormonálnou nerovnováhou, nie je pre vás hormonálna joga vhodná. Pri endometrióze je dominantným hormónom v ženskom tele estrogén. Ak týmto ochorením trpíte, mali by ste sa najprv poradiť s lekárom, či môžete hormonálnu jogu cvičiť. Pri pokročilom stave endometriózy je hormonálna joga zakázaná.

 

Ako často cvičiť hormonálnu jogu a ako dlho?

Zo začiatku sa hormonálna joga cvičí okolo 30 minút každý deň. Po niekoľkých mesiacoch sa intenzita cvičenia môže znížiť na 3x – 4x týždenne.

Každá zostava obsahuje prehrievacie a denné časti. Tiež sú obsiahnuté antistresové cviky, ktoré zlepšia koncentráciu a zlepšia vám duševnú pohodu. Narozdiel od iných druhov cvičení, tu by sa zostavy nemali meniť.

Výhodou hormonálnej jogovej terapie je to, že nemusíte mať žiadne predchádzajúce skúsenosti s cvičením jogy. Je teda vhodná naozaj pre všetkých.

 

Cviky hormonálnej jogy

Hormonálna joga obsahuje množstvo cvikov, ktoré sú vhodné pre úplnych začiatočníkov. Popíšem vám tu dva cviky na ukážku, ktoré si môžete skúsiť.

 

Sediaca mačka

Zo začiatku si vzpriamene sadneme s prekríženými nohami či do nízkeho pokľaku. Ruky položíme na kolená tak, aby boli napnuté. S nádychom otvoríme hrudník a s výdychom zaguľatíme chrbát. Nadychujeme sa a vydychujeme iba nosom. Pri tomto cviku sa pozeráme do jedného bodu a snažíme sa nehýbať hlavou. Toto zopakujeme 7x.

Potom dýchame obrátene. Nadychujeme sa teda pri zaguľatenom chrbte a vydychujeme pri otvorenom hrudníku. Opäť toto opakujeme 7x.

 

Tu môžete vidieť, ako by mal cvik správne vyzerať: 

 

Calming Pranayama

Calming Pranayama je antistresový cvik z hormonálnej jogy.

Najprv si sadneme s prekríženými nohami s rovným chrbtom a čiastočne zavretými očami.

Ruky položíme na kolená. Prsty na rukách dáme tak, aby sa špička ukazováka dotýkala palca na ruke. Dlaň by mala smerovať smerom hore.

Takto sa nadychujeme a počítame do 3. Pri výdychu počítame do 6. Opäť sa nadychujeme a vydychujeme nosom. Takto pokračujeme, pokiaľ sa necítime kľudní.

 

Kde na Slovensku cvičiť hormonálnu jogu pod odborným dohľadom?

Hormonálnu jogu si môžete zacvičiť na niekoľkých miestach na Slovensku. Tu je niekoľko certifikovaných lektorov Hormonálnej jogovej terapie podľa Dinah Rodrigues, zakladateľky Hormonálnej jogovej terapie, ktorá môže ako jediná tento certifikát vydať.

Pripravila som pre vás zoznam miest, kam si môžete ísť vyskúšať hormonálnu jogu. V niektorých miestach sú pravidelné kurzy, v iných víkendové. Avšak jednu vec majú spoločnú – certifikovaných lektorov.

4 najlepšie centrá hormonálnej jogy s certifikovanými lektormi

MESTOŠTÚDIO
BratislavaHormonálna joga
BratislavaHormon Yoga
ŽilinaHormone Yoga
Bojnice, Martin, Prešov, ZvolenHormonálna jogová terapia

Nezabudnite. Horonálna joga je vhodná takmer pre každého. Ak vás aspoň trochu oslovila, určite ju vyskúšajte. Veľkou výhodou je, že je vhodná pre mužov aj ženy každého veku.

 

A TERAZ SI PREČÍTAJTE rozhovor s lektorkou jogy Káťou Burešovou. Tá tvrdí, že “Jediný človek, ktorý nemôže cvičiť jogu, je človek lenivý”.

Káťa Burešová

Ohodnoťte článek

Pridajte komentár

XHTML: Môžete použiť tieto značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

NOVÝ PRODUKT

BLENDEA
SUPERPROTEIN

Zaobstarajte si kvalitný zdroj rastlinných bielkovín so superpotravinami.

Zistiť viac