6 každodenných stresov a TIPY, ako sa z nich nezblázniť

Stres. Večný strašiak dnešnej generácie, jeden z najzásadnejších problémov, ktorý nás sužuje a často kvôli nemu trpí naša psychická a fyzická stránka. Aké sú každodenné stresové situácie, ktoré nás stretávajú a ako sa s nimi vyrovnať, alebo im dokonca priamo predchádzať?

6 stresov, ktoré sa o vás denne pokúšajú. Ako sa im brániť?

Stres zo vstávania a nedostatku spánku

Môže sa vám to zdať banálne, ale je to jeden z najčastejších stresov, ktorý ľudí sužuje. Niekto sa bojí toho, že mu nezazvoní budík, iný toho, že budík nezapočuje.

A niekto má stres zo samotného aktu vstávania, teda vyliezť z postele a čeliť všetkému, čo mu nový deň prinesie. Často preto, že sa stresuje už z plánovanej akcie toho daného dňa. Alebo len tým, že nepríde načas do práce alebo na schôdzku.

 

Ako z toho von?

Doprajte si kvalitný spánok. Aby ste rýchlo a bez problémov zaspali, skúste si pred spaním nachvíľku zacvičiť alebo meditovať. V pokoji si sadnite, zavrite oči, zhlboka dýchajte a myslite na to, ako bude zajtra všetko prebiehať.

Tiež sa držte myšlienkym že všetko hravo zvládnete, napokon tak, ako vždy. Pred spaním určite nepozerajte dlho do počítača ani do mobilu. Skúste si spálňu čo najviac zatemniť, pred ľahnutím vyvetrať a tiež myslite na to, že je potrebné mať vhodný matrac, na ktorom sa naozaj vyspíte.

TIP: Potrebujete ráno nabudiť, ale neholdujete káve? Naši zákazníci kávu nahrádzajú zarovnanou odmerkou zmesi Bendea SUPERGREENS.

Zelené superpotraviny majú stimulačný účinok a dodajú energiu do ťažkých dní. Určite sa mrknite na všetky účinky

 

Stres z vlastnej lenivosti a nedostatku pohybu

Pohyb je základ každého zdravého životného štýlu. Či už je to chôdza, beh, cvičenie v posilňovni alebo akýkoľvek druh športu, každý by si mal vybrať aspoň jeden variant, v ktorom sa bude cítiť dobre a bude mať chuť sa mu venovať.

Akonáhle si zvyknete a nabehnete na pravidelný režim, bude vám pohyb nakoniec ešte chýbať a na svoj vyvolený šport budete dochádzať s nadšením a odhodlaním.Takže nakoniec môžete byť v strese nie preto, že „musíte ísť cvičiť“, ale že ste už dva dni necvičili 🙂 A tak je to správne.

VIDEO: Veľmi nenáročná, ale prospešná domáca rozcvička na 20 minút.

 

Prečo šport?

Pri športe, najmä pri cvičení so záťažou alebo pri gymnastike, produkuje telo hormón endorfín, čo je hormón šťastia. Ten uľavuje našej psychike a nabíja nás pozitívnou energiou. Tá nám môže chýbať, a preto sme v strese – nemáme dostatok pohybu.

Bojujte s únavou a so stresom tiež napríklad cvičením jógy. Že neviete, ako na to? Nevadí, rada vám poradím. Vyskúšajte Čmelí dych, cvičenie aj pre úplnych začiatočníkov:

 

VIDEO: Na pretiahnutie a spevnenie celého tela je výborná jóga. Pozrite sa na jednoduché cviky s inštruktorkou Káťou Burešovou. 

 

Stres z únavy, ktorú je vidieť a kazí dojem

Úprimne, koho z nás občas nestresuje pri pohľade do zrkadla jeho vlastný odraz? A to najmä chvíľku po prebudení. Opuchnutá tvár, kruhy pod očami, kriedovo biela alebo zašednutá pleť a sebavedomie na bode mrazu.

V tú chvíľu sa vám nechce nič iné, ako vliezť naspäť pod deku a zostať tam aspoň 100 rokov. Poznáte to? Tak ja vám poradím, čo vám zaistí kľudný spánok, ráno vám dodá potrebnú dávku energie a ešte blahodárne podporí vašu pleť.

 

Ako z toho von?

Vyskúšajte zelený životabudič Blendea SUPERGREENS, ktorý kombinuje 4 zelené superpotraviny: mladý jačmeň, mladú pšenicu, chlorellu a spirulinu.

Zelený jačmeň a mladá pšenica obmedzujú pocit únavy a zlepšujú zaspávanie, spirulina a chlorela naviac upokojujú a zmierňujú stres. Viac sa o účinkoch zelených superpotravin môžete dočítať v štúdii PharmDr. Margit Slimákové.

 

VIETE, že si naše zákazníčky pochvaľují zlepšenie a rozjasnenie problematickej pleti? Pozrite sa na video. 

 

Stres z kvality pleti a nezastaviteľného stárnutia

Stres môže narušiť metabolizmus, čo spôsobuje problémy so spánkom, trávením a spôsobuje ďalšie neduhy. A u mnohých ľudí sa to onedlho prejaví na pleti: začne svrbieť s tendenciou k začervenaniu a objavia sa vyrážky.

Ale to, ako vyzeráme, pochopiteľne ovplyvňuje našu psychiku. Preto sa tiež snažíme starať sa čo najlepšie o svoju pleť. Čistá a žiarivá pokožka nám hneď zdvihne sebavedomie a my sa potom aj dobre cítime.

Akonáhle ale zaznamenáme problémy na pleti, psychické stavy sa zhoršujú. A čím viac sme v strese, naše akné sa horší. Tým sa dostávame do začarovaného kruhu.

Výskum Univerzitnej dermatologickej kliniky pri Lekárskej fakulte Stanfordskej univerzity ukazuje, že chronický stres naozaj môže zhoršovať akné.

Ale aj z toho sa dá dostať. Prečítajte si naše tipy, ako bojovať s akné a s jeho príznakmi a následkami.

 

Stres z povinností, práce a vyhorenia

Ten pociťujeme viac či menej úplne všetci. Globálna organizácia pre stres, nezávislé globálne združenie zaoberajúce sa problematikou stresu na celom svete, dokonca vo svojej štúdii tvrdí, že 80 % pracovníkov pociťuje stres v práci a takmer polovica potrebuje pomoc s učením, ako stres zvládať a ovládať. Navyše 42 % ľudí tvrdí, že takú pomoc potrebujú aj ich spolupracovníci.

Je nutné rozlíšiť, kedy sa stresujeme právom, a kedy naopak zbytočne. Zbytočný stres musíme vedieť hodiť za hlavu. Pracovné povinnosti riešte včas, neodkladajte ich na neurčito.

Urobte si na každý deň zoznam, čo všetko musíte zvládnuť, ale nedávajte si prehnané ciele, ktoré už dopredu viete, že nedokážete splniť. Pracovné veci si neberte príliš osobne, to, že niekto nesúhlasí s vašimi nápadmi, neznamená, že k vám prechováva antipatie.

Tiež sa nepúšťajte do zbytočných konfliktov s kolegami či so svojimi klientmi, ktoré sa vás priamo netýkajú a nedotýkajú. A nakoniec rada nad zlato: neusilujte sa o absolútnu dokonalosť. Perfekcionizmus v každej situácii môže byť naozaj niekedy skôr na škodu.

 

Ako z toho von?

Prestaňte sa v práci stresovať, inak vám hrozí, že práci obetujete svoje zdravie,“ varuje odborník na psychológiu práce Jan Urban. “Istá miera pracovného stresu je normálna a prirodzená. Každá práca má svoje náročné či stresujúce prvky, a stresujúca môže byť preto akákoľvek profesia vrátane tej, ktorú máme veľmi radi.

Mierny stres, napríklad ten, ktorý vytvárajú náročné termíny, môže byť dokonca prospešný. Núti nás, aby sme zo seba vydali to najlepšie. Je preto možné ho prijímať pozitívne. Súčasne by sme však nemali prepadávať predstave, že stres je nevyhnutnou cestou za pracovným úspechom.

Pretože zvýšený stres náš výkon znižuje, a to ako okamžite, tak aj dlhodobo. Žiť v trvalom strese znamená preto zahrávať si s ohňom, a to aj z čisto pracovného hľadiska.

V takej situácii sa treba zamyslieť nad tým, čo by sme na svojich pracovných zvykoch, prístupe k práci či dokonca ku svojim spolupracovníkom mohli alebo mali zmeniť. Platí to tým skôr, že určitá časť stresu, ktorá nás v práci sprevádza, nie je nevyhnutná.

v práci bez stresu
Prestaňte sa v práci stresovať, inak vám hrozí, že práci obetujete svoje zdravie.

 

Stres z nezdravého životného štýlu a obavy o pokojnú budúcnosť

Keď už vám to v práci klape, zarábate veľa peňazí a vďaka tomu ste vlastne spokojní, môže nastať iný problém – nedostatok času. A to predovšetkým nedostatok času samých na seba.

Tento problém majú tiež aj mamičky na materskej, hlavne teda pokiaľ sa starajú o viac než jedno dieťatko. Všetok svoj čas skrátka sústredia na niekoho iného a potom ani nestíhajú plnohodnotné jedlo v pravidelných intervaloch. A tak sa trápia na hranici medzi hladom a priberaním na váhe.

To všetko roztáča ďalšie koleso stresových situácií a negatívnych myšlienok. Ženy následne často rezignujú na všetky snahy o zlepšení situácie a ďalej sa iba ubíjajú svojimi pocitmi.

 

Ako z toho von?

Hľadáte recepty na rýchle a zdravé pokrmy? Tieto dobroty pripravíte raz dva, takže ešte stihnete starostlivosť o tých, ktorí to potrebujú. A možno zachutia nielen vám.

Zdravá výživa pomôže telu lepšie sa vyrovnať so stresom. Doprajte si zdravý jedálniček – na živiny bohaté, vyvážené a prirodzené potraviny a veľa čerstvých a surových plodín. Dodávajú vitamíny a minerály, ktoré sú práve v období stresu tak dôležité. Káva, čaj, cukor a energetické nápoje nie su vhodné, pretože telo skôr povzbudzujú, než aby mu pomohli sa uvoľniť.

Tiež vás trápia nadbytočné kilá, kvôli ktorým ste večne v strese? Ako hravo schudnúť vďaka zdravej strave vám poradíme aj v rozhovore s odborníčkou Evou Tóth.

Vyskúšajte tiež skvelé banánové lievance, ktoré isto zachutia aj vašim deťom.

 

Čo je vlastne stres a ako vzniká?

Stres je stav organizmu, ktorý je všeobecnou odozvou na akúkoľvek výrazne pôsobiacu záťaž – fyzickú alebo psychickú. A stretáva nás denne. Či si to viac či menej pripúšťame.

Stres má dnes rôzne príčiny. Môžu k nim patriť napríklad psychická záťaž, frustrácia v práci, nadmerná záťaž v osobnom živote, problémy v rodine alebo nedorozumenie s priateľmi, v najhoršom prípade tiež choroba alebo negatívne životné zmeny.

Môže to byť aj stres z dokonalého okolia. Veľkým trendom je sledovanie pozlátka na vyšperkovaných instagramových účtoch, kde už miesto inšpirácie a motivácie častejšie a častejšie dochádza skôr k frustrácii.

Tlak na našu osobu rastie každým dňom, stále máme pocit, že by sme mali byť ešte lepší, než sme, skrátka dokonalí. A preto nás vydesí každé kilo navyše, každá nová vyrážka alebo obyčajná prezentácia v práci alebo v škole. S týmto pocitom sa nám občas zle zaspáva, vstáva a celkovo funguje.

VYSKÚŠATE BLENDEU TIEŽ? Nabije vás energiou aj bez kávy a pomôže pleti, na ktorej sa stres nepekne prejavuje. Do 2 dňov je u vás spolu so shakerom ako darček. 

Ohodnoťte článek

Pridajte komentár

XHTML: Môžete použiť tieto značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

NOVÝ PRODUKT

BLENDEA
SUPERPROTEIN

Zaobstarajte si kvalitný zdroj rastlinných bielkovín so superpotravinami.

Zistiť viac