30 superpotravín a 5 receptov, ktoré môžete stále točiť dookola

Superpotraviny

O takzvaných superpotravinách ste už určite počuli. Poslednú dobu je tento výraz skloňovaný vo všetkých pádoch a tiež nazývaný rôznymi jazykmi. Čo ale tie superpotraviny sú, čo nám prinášajú, kde ich nájdeme a ako ich využijeme?

Hoci neexistuje presná definícia alebo jasné kritériá, podľa ktorých sa superpotraviny definujú, môžeme ich popísať asi takto: Superpotraviny sú jedinečné potraviny alebo potravinové doplnky, ktoré obsahujú veľké množstvo živín, vitamínov, minerálov a ďalších zdraviu prospešných látok.

Superpotraviny sú významné i tým, že majú vysoký obsah antioxidantov, teda látok, ktoré majú priaznivé účinky na naše zdravie.

 

Ako využiť superpotraviny v každodennom živote?

Všetci vieme, že to, čo jeme, má veľký vplyv na to, ako sa cítime. Len si to porovnajte – ako vám je, keď si zájdete na večeru do fast foodu? Ste unavení, pomalí, bez energie. Keď si ale dáte ovocie, zeleninu alebo iný ľahší snack, je vám fajn. Máte zo seba dobrý pocit a ešte sa aj cítite nabití energiou a plní elánu. Je to tak?

 

Ovocie a zelenina

Obchody ponúkajú pestrú a čerstvú stravu. Neexistuje dôvod stravovať sa vo fastfoodoch alebo nakupovať nekvalitné jedlo a náhrady v podobe polotovarov.

 

Superpotraviny vám môžu pomôcť dosiahnuť pevnejšie zdravie, spomaliť starnutie, predchádzať chronickým ochoreniam a zlepšiť váš každodenný stav tela a vlastne aj mysle. Tým, že sa cítite dobre fyzicky, bude pozitívne naladená i vaša myseľ.

V kombinácii s pravidelným cvičením a vyváženou stravou pôsobia superpotraviny blahodárne na vaše telo a pomôžu vám pri prevencii, k upevneniu zdravia aj pri riešení konkrétnych zdravotných problémov. 

Podľa amerického doktora Erica Madrida majú superpotraviny jasné miesto v našom jedálničku.

 

 V ideálnom prípade by sa mal človek zamerať na stravu plnú ovocia a zeleniny. Pridanie superpotravín do svojho jedálnička je súčasťou rovnice, ktorá vám pomôže pri ceste ku zdraviu i k redukcii váhy.

 

Čerstvé potraviny sú základ.

Čerstvé potraviny a superpotraviny znesú milióny kombinácií a receptov. V kuchyni sa dá doslova kúzliť a nepotrebujete k tomu ani reštaurácie, ani donáškové služby. 

 

Aké potraviny zaraďujeme medzi superpotraviny?

1. Avokádo

Obsahuje množstvo kvalitných tukov, ktoré pomáhajú podporovať naše srdce a bojujú aj proti kardiovaskulárnym chorobám. ​

2. Banány

Obsahujú tri druhy prírodného cukru – cukrózu, fruktózu a glukózu kombinovanú s vlákninou. Zásobujú nás energiou na dlhú dobu.

3. Citróny

Citróny sú obrovskou zásobárňou vitamínu C, B a A a obsahujú iba 3 % sacharidov. Sú zdrojom vápnika, draslíka, fosforu, horčíka, železa, zinku a ďalších.

4. Jahody

Jahody sú jedným z najsilnejších antioxidantov. Obsahujú až 90 % vody, nie sú teda kalorické. Sú bohaté na vitamín C, draslík, sodík, minerály… Jahody prispievajú k omladeniu funkcie centrálneho nervového systému, ale aj k spomaleniu starnutia pleti.

5. Čučoriedky

Aj čučoriedky sú dôležitým antioxidantom. Čistia krv, dodávajú životnú energiu a omladzujú organizmus i pleť. Pomáhajú pri hnačkách a iných črevných problémoch, znižujú hladinu cholesterolu a tuku v krvi, a navyše upokojujú nervy.

VYSKÚŠAJTE: Čučoriedková smoothie bowl s kokosom a Blendeou

 

borůvková smoothie bowl

 

6. Jablko

Jablká obsahujú vo vode rozpustnú vlákninu, ktorá pomáha znižovať hladinu cholesterolu v krvi.

7. Chia semienka

Chia semienka obsahujú horčík, vápnik, bielkoviny, vlákninu a dokážu nasiaknuť veľa vody, takže hydratujú telo.

8. Tekvica

Tá vám pomáha zbaviť telo toxínov a tukov, pretože tuky sa viažu na vlákninu. Je plná vitamínov, obsahuje kyselinu listovú, omega-3 mastné kyseliny, horčík, draslík, vápnik, meď, železo, zinok a fosfor. Je dobre stráviteľná a pri pravidelnej konzumácii upravuje činnosť čriev.

9. Chilli

Chilli dokáže nakopnúť a zrýchliť metabolizmus až o 23 %. Tým tiež rýchlejšie spaľujeme a odbúravame nadbytočné tuky. Chilli papričky navyše obsahujú bielkoviny. A pôsobí dokonca ako afrodiziakum.

10. Granátové jablko

Granátové jablko čistí krv, zabraňuje tvorbe cievnych usadenín, ale tiež pomáha nášmu žalúdku a tráveniu. Posilňuje imunitu a chráni nás proti prechladnutiu a iným vírusom.

11. Horká čokoláda

Aj tá pôsobí ako afrodiziakum. Tiež pomáha odbúravať stres, obsahuje množstvo antioxidantov, ktoré telu vyslovene prospievajú. Okrem iného tiež zlepšuje výkonnosť mozgu, pamäť a motoriku. Dbajte len na to, aby ste jedli kvalitnú a minimálne 70 % čokoládu.

12. Ananás

Ananás je skvelým pomocníkom pri redukčných diétach. Tiež sa odporúča jesť po veľkej fyzickej námahe, aby ste doplnili energiu. V neposlednom rade spomaľuje starnutie a pôsobí na nás dobre aj “zvonku”.

13. Mango

Podobne je na tom i mango. Má blahodárne účinky nielen na náš organizumus, ale aj na naše telo. Posilňuje vlasy, nechty, imunitu a zlepšuje naše trávenie.

VYSKÚŠAJTE: Sýta mangová bowl s konopnými semienkami

 

mangová smoothie bowl

14. Špenát

Špenát má vysoký obsah železa, horčíka, draslíka, vápnika a áno, dodáva nám silu. Podporuje tvorbu krvi, čistí organizmus aj črevá. Navyše pôsobí protizápalovo.

15. Vlašské orechy

Skvelý zdroj horčíka, vápnika, zinku a zdravých tukov. Pomáhajú nám udržať nervy na uzde, posilňujú naše svaly, kosti, imunitu aj celý organizmus vrátane funkcií nervového systému.

16. Mandle

Mandle posilňujú imunitu, sú účinnou prevenciou proti osteoporóze, kŕčom v lýtkach… Upravujú krvný tlak, znižujú cholesterol, zaháňajú pocit hladu a pomáhajú tak redukovať hmotnosť.

17. Marhule

Marhule bojujú proti kardiovaskulárnym chorobám, ale tiež proti astme. Sú skvelým zdrojom vlákniny a bohatým zdrojom vitamínov. Posilňujú imunitu, bojujú proti únave a zlepšujú našu náladu.

18. Fazuľa a šošovica

Potraviny, ktoré sú bohaté na vlákninu, bielkoviny, škrob, vitamíny, vápnik, železo a neobsahujú tuky.

19. Hroznové víno

Hroznové víno je výnimočné nielen pre chuť, ale obsahuje tiež množstvo vitamínov, znižuje hladinu cholesterolu, chráni pred infarktom, upokojuje nervy a odbúrava stres. Obsahuje len málo cukrov, je teda vhodné aj pri diétach. Má močopudné účinky, takže jemne odvodňuje a zbavuje telo napríklad opuchov.

20. Kiwi

Obsahuje veľké množstvo vitamínu C, podporuje látkovú výmenu, spevňuje cievy a žily, pôsobí blahodárne na naše srdce a posilňuje imunitný systém. Je skvelým antioxidantom a pomáha nám zvládať stresové situácie.

VYSKÚŠAJTE: Zelené smoothie s kiwi a špenátom

 

 Smoothie s kiwi a špenátom

21. Zázvor

Zázvor zahrieva náš organizmus. posilňuje imunitu a pôsobí ako prevencia proti prechladnutiu. Rovnako tak pomáha pri zbavovaní sa viróz, je skvelý aj na bolesť hrdla. Nakopne náš organizmus a tiež pomáha zatočiť s opicou po niekoľkých drinkoch.

VYSKÚŠAJTE: Smoothie s hruškou a zázvorom pre posilnenie imunity

 

imunitní hruškové smoothie

22. Pomaranče

Pomaranč obsahuje cukry, ktoré telo dobre vstrebáva, takže toto ovocie je vhodné aj pre diabetikov. Obsahuje veľké množstvo vitamínu C, posilňuje imunitu a bojuje s prechladnutím.

23. Broskyne

Broskyne obsahujú veľké množstvo vody, takže hydratujú telo a navyše vďaka pocitu sýtosti pomáhajú pri redukcii váhy. Pomáhajú tiež riešiť problémy s obličkami.

24. Quinoa

Vďaka vysokému obsahu horčíka a vitamínu B2 je quinoa skvelá na boj s migrénami. Navyše nám pomáha znižovať krvný tlak a bojuje proti rakovine alebo cukrovke.

25. Kel

Kel, to je balzam na naše trávenie. Je bohatý na vlákninu a preto blahodárne pôsobí na náš tráviaci systém. Rovnako tak bojuje so žalúdočnými problémami, s problémami pečene a čriev. Obsahuje vitamín C, B, E a tiež draslík, vápnik, horčík, železo, fosfor a kyselinu listovú.

26. Paprika

Paprika je pre naše telo prospešná bez ohľadu na to, akú má farbu, aj keď tá hrá tiež svoju rolu. Všetky čerstvé plody obsahujú vitamíny B a C a tiež dávku rôznych minerálov, ako vápnika, draslíka, železa a horčíka.

VYSKÚŠAJTE: Pikantné smoothie z červenej papriky na chudnutie

 

pikantní smoothie na hubnutí

 

27. Cvikla

Červená repa zbavuje mozog jedovatých kovov, napríklad hliníka. Je kvalitným zdrojom kyseliny listovej, vitamínu C a najmä draslíka, ktorý upravuje srdcovú činnosť, udržiava normálny krvný tlak a napomáha správnej činnosti nervovej sústavy. Poskytuje telu kremík, ktorý posilňuje kosti, cievy a kožu.

28. Mrkva

Každé dieťa vie, že mrkva je dobrá na oči, ale nielen váš zrak je to, čo ovplyvní pridanie mrkvy do vášho jedálnička.

29. Čerešne

Keď príde ich sezóna, choďte do nich. Čerešne spomaľujú proces starnutia, bojujú s nespavosťou a napomáhajú zdravému srdcu aj mozgu.

30. Kokos

Obsahuje zdravé tuky, ktoré nám dodávajú energiu, urýchľuje metabolizmus, posilňuje imunitu, zlepšuje trávenie a vstrebávanie vitamínov a minerálov.

 

A TERAZ POZOR: Zmes zelených superpotravin Blendea SUPERGREENS, ktorá vzájomne znásobuje zdravotné účinky. Presne ako si vaše telo praje.

 

Blendea obsahuje 4 superpotraviny v BIO kvalite so štipkou mäty pre sviežu chuť:

Mladá pšenica je intenzívnym životabudičom pre celý organizmus. Aby bola čo najúčinnejšia, musí byť čisto prírodná, pestovaná v prísnych podmienkach bez použitia chemických hnojív a musí byť zozbieraná včas. 30 % mladej pšenice z Nemecka, ktorú Blendea SUPERGREENS obsahuje, je v tej najvyššej kvalite.

Je dôležité, z akého kúta sveta spirulina pochádza. Jej pôvod má totiž vplyv na to, či je naozaj prínosná pre naše zdravie. Má vysoký podiel bielkovín a aminokyselín, sacharidov, minerálov, vitamínov a ezýmov. Významný je tiež obsah chlorofylu. Okrem iného obsahuje aj vysoký podiel vitamínu K, ktorý podporuje zrážanie krvi.

Zelený jačmeň podporuje očistu tela od škodlivých látok, podporuje správne trávenie, znižuje hladinu cholesterolu a cukru v krvi, optimalizuje a udržiava zásadité pH a podporuje našu imunitu.

Pomáha k detoxikácii organizmu, spomaľuje starnutie, je bohatým zdrojom bielkovín a vitamínov, pomáha k správnemu tráveniu.

Zelenú zmes Blendea SUPERGREENS si môžete objednať priamo tu a kombinovať ju s ďalšími superpotravinami v skvelých smoothies, smoothie bowls alebo v ďalších zdravých receptoch, ktoré pre vás pravidelne pripravujeme v kategórii receptov.

Ohodnoťte článek

Pridajte komentár

XHTML: Môžete použiť tieto značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

NOVÝ PRODUKT

BLENDEA
SUPERPROTEIN

Zaobstarajte si kvalitný zdroj rastlinných bielkovín so superpotravinami.

Zistiť viac