Trendy stravovanie: zdravá desiata a olovrant do zaváraninových pohárov

Desiate a olovranty sú podceňované jedlá. A to je chyba. Jednak je správne zobnúť si niečo zdravé počas dňa, a navyše sú teraz vyslovene trendy. Predovšetkým desiate a olovranty do zaváraninových pohárov. Ešte ste o nich nepočuli? Tak my vám ich predstavíme!

Doba, kedy sme si rýchlu desiatu museli kupovať niekde v automate alebo po ceste vo fastfoode, je preč. A preč sú aj časy, kedy frčalo nosiť si do práce miesto obeda „krabičky“. Teraz sa totiž nosia „zaváraniny“.

Pýtate sa prečo? To je jednoduché:

Aby ste mali dostatok energie a zabezpečili telu zdravé účinky vašej desiatej, vyskúšajte napríklad chia puding s Blendeou 😉

Desiata do pohára urobí najväčšiu službu vám i vašim deťom keď cestujete, alebo napríklad ak nestihnete raňajky.

„Veľkej väčšine z nás prospieva pravidelný stravovací režim a raňajky alebo skorá desiata je jeho základom. Najmä deťom zabezpečuje dostatok energie a živín pre jeho zdravý vývoj. O tom, že deti by do školy mali chodiť po kvalitných raňajkách (alebo že by mali mať rovnako kvalitnú desiatu) panuje zhoda medzi výživovými expertmi – čo sa niekedy môže zdať ako vzácnosť porovnateľná s výskytom jednorožcov,“ hovorí špecialistka na zdravotnú prevenciu a výživu Margit Slimáková.

Čo je vhodným základom na sladkú desiatu do pohára?

Čo je vhodným základom na slaný olovrant do pohára?

Čo použiť na dochutenie?

Tak ešte raz, prečo je dôležité desiatovať a olovrantovať?

Poďme si to ešte raz zhrnúť. Verte, že správne zvolená a pripravená desiata a olovrant je pre organizmus presne to, čo potrebujete. Doplní nášmu telu energiu a vďaka tomu zlepší schopnosť sústrediť sa. Môžete tak predísť rôznym úrazom, ale tiež zabránite vzniku obezity, či poruchy príjmu potravín. Keď telu nedáte potrebnú dávku energie, začne vám kolísať hladina cukru v krvi, začnete pociťovať únavu a vaša pozornosť aj výkon začnú rýchlo klesať. Navyše budete mať chuť na sladkosti alebo na iné nezdravé jedlá.

“Pravidelná desiata a olovrant pomáhajú doplniť energiu a zachovávať vyrovnanú hladinu cukru v krvi. Pomáhajú sústrediť sa, odďaľujú únavu a hlavne zamedzujú večernému prejedaniu sa a mlsaniu,” vysvetluje dietologička Karolína Hlavatá.

TIP: Aby ste jedli naozaj zdravo, myslite na to, že sladký variant je vhodné dopriať si doobeda, slaný potom naopak poobede.

Recept na sladkú desiatu do pohára

Čo budete potrebovať?

Ingredience jednu po druhé postupne skladáte na seba, striedate, a ak máte dosť veľkú zaváraninu, postup niekoľkokrát zopakujte, kým nebude pohár plný. Nakoniec ozdobte lístkom mäty alebo medovky.

Recept na slaný olovrant do pohára

Čo budete potrebovať?

Ingrediencie stači podľa chuti navrstviť do zaváraninového pohára a máte hotovo. Prípadne môžete zaliať cesnakovým alebo bylinkovým dipom, ktorý si jednoducho pripravíte z jogurtu, tvarohu alebo kyslej smotany. Stačí zamiešať s bylinkami a pár kvapkami citrónovej alebo limetkovej šťavy. A dobrota je na stole.

Recept na chia puding do pohára

Čo budete potrebovať?

Chia semienka nechajte cez noc v chladničke napučať vo vode alebo v mlieku. Ráno ich stačí vybrať, dozdobiť ovocím, orieškami a mätou. Môžete dosladiť medom alebo pridať domácu marmeládu. K tejto kombinácii sa skvele hodí aj strúhaný kokos.

Aby byly vaše desiate ešte o niečo zdravšie a dodali vám viac energie a prospešných látok, pridajte si do každého pohára aj lyžičku zelenej zmesi superpotravín v BIO kvalite Blendea SUPERGREENSVyskúšajte ju a objavte všetky jej benefity. 

Skúste aj naše ďalšie zdravé recepty:

Už sa vám zbiehajú slinky? Tak s chuťou do toho! 😉

 

 

Ohodnoťte článek

Pridajte komentár

XHTML: Môžete použiť tieto značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

NOVÝ PRODUKT

BLENDEA
SUPERPROTEIN

Zaobstarajte si kvalitný zdroj rastlinných bielkovín so superpotravinami.

Zistiť viac